وبلاگ گردشگری

معرفی جاذبه های گردشگری نقاط مختلف دنیا و تورها ی مسافرتی داخلی و خارجی

وبلاگ گردشگری

معرفی جاذبه های گردشگری نقاط مختلف دنیا و تورها ی مسافرتی داخلی و خارجی

روستای بوژان، روستایی پلکانی و زیبا در نیشابور

بوژان، روستایی پلکانی در نیشابور

روستای زیبای بوژان

نمایی زیبا از روستای بوژان در نیشابور(خراسان رضوی)

روستای بوژان، یکی از جاذبه های طبیعی و گردشگری در استان خراسان رضوی می باشد که از توابع بخش مرکزی شهرستان نیشابور می باشد. بوژان، روستایی کوهپایه ای می باشد که در ارتفاعات جنوبی رشته کوه بینالود واقع گردیده است و دارای آب و هوای معتدل کوهستانی با زمستانهای سرد و معتدل می باشد. این روستای دیدنی و خارق العاده به روستای پلکانی معروف است و خانه های آن همچون ماسوله می ماند و دیدن از آن را به همه گردشگران عزیز توصیه می کنیم. چشم انداز و سرسبزی این روستا گردشگران بسیاری را محو تماشای خود کرده است. با سفر به این مکان خارق العاده می توانید لذت واقعی طبیعت را بچشید و از آن لذت ببرید.

روستای بوژان

تصویری زیبا از روستای بوژان در نیشابور

روستای بوژان با وجود رودخانه جاری در آن و منظره کشتزارها و باغات گسترده، زیبایی توصیف ناپذیری را برای علاقه مندان تور مشهد به نمایش گذاشته است. در فصل بهار و تابستان در اطراف رودخانه پر آب و دائمی بوژان، مکان مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت مسافران می باشد. همچنین رودخانه بوژان به طول تقریبی ۱۰ کیلومتر از کوههای گودزرد، بوژان و سیاه خانی نیز سرچشمه می گیرد. دره ای بزرگ در لابه لای صخره های بلند در انتهای این روستا واقع گردیده که در امتداد این دره، رودخانه بوژان و آبشار زیبا و سفید رنگ آن به طور واضع نمایان می گردد. این آبشار زیبا از  ارتفاعات پیرامون روستا سرازیر شده و جلوه ای منحصر به فرد را به این مکان گردشگری زیبا بخشیده است.

آبشار بوژان

جلوه ای خارق العاده از آبشار دیدنی بوژان

ناگفته نماند در مسیر رودخانه بوژان، آبشارهای بزرگ و کوچک دیگری نیز وجود دارد که بر طراوت و زیبایی آن افزوده است. اقتصاد روستای بوژان، بر پایه ی فعالیت های زراعی، باغداری، دامداری، امور خدماتی و تولید صنایع دستی استوار است. همچنین در این روستا امامزاده ای وجود دارد که مراسم سنتی و مذهبی مردم روستا در آن برگزار می شود. از غذاهای لذیذ و محلی این روستا می توان به بلغور شیره، کشک، کوکو قارچ، کله جوش، حلوای محلی، فطیر مسکه، نان تفدون، انواع آش، کباب، خورشت و آبگوشت اشاره کرد که هر یک لذت خاص خود را دارد. علاقه مندان برای رفتن به این روستای خارق العاده می توانند از شهر نیشابور و از طریق راه آسفالته ای که وجود دارد از این مکان زیبا دیدن کنند و تجربه ی یک روز به یاد ماندنی را در ذهنشان به ثبت برسانند.

روستای بوژان

نمایی دیگر از روستای دیدنی بوژان

روستای دیدنی بوژان در خراسان رضوی, نیشابور

نمایی منحصر به فرد از طبیعت زیبای روستای بوژان در نیشابور

روستای زیبا و دیدنی بوژان

تصویری زیبا از پاییز روستای بوژان

روستای پلکانی بوژان در نیشابور

ویویی جذاب از روستای پلکانی بوژان در نیشابور

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.